Już w najbliższym czasie w regionie zostaną wprowadzone do użytku lekkie auta dostawcze typu FCEV. Będą one służyły do dystrybucji żywności i towarów codziennego użytku. Z czasem dołączą do nich wodorowe śmieciarki i karetki, a także autobusy wykonujące połączenia regionalne i niewielkie busy obsługujące linie autobusowe na mało zaludnionych terenach. Ostatnim etapem będzie wdrożenie dużych ciężarówek do przewozu towarów na długich dystansach.
Program rozpocznie się w prefekturze Fukuoka, gdzie mieści się jedna z największych flot ciężarówek w zachodniej Japonii. Z czasem zostanie rozszerzony również na prefekturę Kiusiu. Będzie to wstęp do szerokiej implementacji bezemisyjnych technologii wodorowych w transporcie w skali całego kraju.
Technologia wodorowa to rozwiązanie, bez którego trudno byłoby zrealizować cel neutralności klimatycznej światowej gospodarki do 2050 roku. Zajmuje ono kluczowe miejsce w Strategii Zielonego Wzrostu (Green Growth Strategy) japońskiego rządu.
W sierpniu 2022 roku własną Wodorową Strategię Zielonego Wzrostu (Hydrogen Green Growth Strategy) ogłosiła również prefektura Fukuoka. Władze regionu są inicjatorem programu wodorowych innowacji, obejmującego m.in.:
- poszukiwanie nowych technologii nisko- lub bezemisyjnego wytwarzania wodoru,
- wykorzystania go w zakładach produkcyjnych i w transporcie,
- tworzenia gęstej sieci powiązań między różnymi branżami związanymi z wodorem.
Budowa regionalnego systemu generującego stabilne zapotrzebowanie na to paliwo dla przemysłu i transportu ułatwi także udostępnienie mieszkańcom infrastruktury tankowania ich prywatnych samochodów.
CJPT, czyli Commercial Japan Partnership Technologies Corporation, to spółka joint venture Toyoty, Isuzu, Suzuki i Daihatsu założona w kwietniu 2021 roku. Jej zadaniem jest popularyzacja w samochodach użytkowych najnowszych technologii z dziedziny elektryfikacji, automatyzacji prowadzenia, połączenia w sieci i współdzielenia pojazdów.
Toyota i CJPT od początku blisko współpracują z samorządem Fukuoki, która jest jednym z liderów wdrażania na dużą skalę technologii wodorowych. W prefekturze produkowany jest niskoemisyjny wodór z odpadów komunalnych. Służy on m.in. jako paliwo do prototypowej Corolli H2 startującej w wyścigach długodystansowych Super Taikyu Series.